preskoči na sadržaj

Osnovna škola Stubičke Toplice

 > Naslovnica
Javni poziv za nabavu udžbenika za školsku godinu 2023.2024.

Javni poziv - izvanučionička nastava - Istra

Vijesti

Poruka školske psihologinje roditeljima u vezi aktualnih događanja epidemije i potresa

Autor: Goran Jenić, 24. 3. 2020.

Dragi roditelji!

    Svjedočimo teškim vremenima koja nas tjeraju na prilagodbu našeg svakodnevnog ponašanja, ali i na ulaganje značajnih mentalnih i emocionalnih napora kako bismo se uspješno nosili s nastalom situacijom. Već neko vrijeme taj neprijatelj nejasnog lica – svima već dobro poznati, a slabo istraženi korona virus (COVID-19) – promijenio je životne navike djece i roditelja. Povrh toga, nemili događaj potresa s epicentrom nedaleko od našeg kraja poljuljao je naše domove, ali i naše osjećaje.

    Ponekad roditelji imaju stav da je dijete predškolske dobi premalo da s njim razgovaraju o poteškoćama kojem svjedoči „jer ionako ništa ne razumije“ ili jer ga žele zaštititi. S druge strane, često ne razgovaraju ni s adolescentom jer smatraju da je ionako dovoljno informiran. Međutim, važno je imati na umu da su roditelji primarne osobe u djetetovom životu koje mogu značajno utjecati na to kako se ono postavlja prema nastaloj situaciji i s njome nosi.

Kako se postaviti kao roditelj

    Prije svega, uznemirenost ili anksioznost koja se ovih dana učestalo javlja u nama jest sasvim normalna s obzirom na okolnosti. Takav osjećaj trebamo shvatiti kao reakciju kojom se naš organizam prilagođava na stres te kao oprez od mogućih opasnosti. Možemo je tumačiti kao neki „unutarnji alarm“ koji nam, kada se upali, omogućava da se snalazimo najbolje što znamo. To je izrazito bitno u okolnostima u kojima se nalazimo, kada je posebno zahtjevno zadovoljiti jednu od temeljnih potreba svakog djeteta – potrebu za sigurnosti. Ipak, postoje načini kako da u tome ustrajemo.

    Budući da dijete predškolske dobi ne može u potpunosti razumjeti ovakve društvene događaje, njegovi roditelji su više usmjereni na usvajanje zdravih navika, očuvanje higijene kod djeteta i pružanje roditeljske topline. Iako je to nužno poticati i kod djeteta školske dobi, kod njega se javlja i želja da se u krugu obitelji otvori razgovor o situaciji. Pritom mu trebamo dati kratke i jasne informacije, priliku za postavljanje pitanja, kao i podršku koju mogu pružiti primarno roditelji. Također, postavljanjem kućnih pravila (zajedno s djetetom) i stvaranjem navika tokom dana formiramo predvidivu i sigurnu okolinu za dijete. Učenici viših razreda osnovne škole pak učestalije pristupaju medijima, stoga je njihovo poznavanje ove teme šire, a time i njihova znatiželja i potreba da se u obitelji razgovara o aktualnoj situaciji. Ukoliko dijete čuje neku uznemirujuću vijest, razgovarajmo o tome njemu primjerenim rječnikom i usmjerimo ga na kritičnost prema onome što čuje/vidi. Ne smijemo dijete potpuno štititi od informacija ili banalizirati situaciju (“Nije to ništa… Gluposti… Ne slušaj to… Nije bitno.”), no treba i paniku ostaviti po strani (“Ovo je užasno… Katastrofa… Svi ćemo se razboljeti.”). Umjesto toga, umirimo dijete spominjanjem pozitivnih strana situacije (“Mnogo stručnjaka u cijelom svijetu sada radi na tome da se pronađe lijek.”, “Najveći broj onih koji se razbole, brzo se oporavlja.”, „Šteta nastala potresom će se lako sanirati.“). Često zapravo ne treba ništa reći, već je dovoljno biti prisutan i slušati što nam dijete govori, posebno ako se osjeća uplašeno ili uznemireno. Ukažimo mu da ćemo učiniti sve u našoj moći da zaštitimo obitelj, da smo kao odrasle osobe odgovorni i da brinemo o njemu. Nakon kraćeg razgovora, maknimo mu fokus s negativnih misli preusmjeravanjem pažnje na igru i različite zadatke.

Praćenje nastave na daljinu i izvršavanje školskih zadataka

    Unatoč tome što nas aktualni događaji mogu previše okupirati, nemojmo zanemariti djetetovo obrazovanje. Važno je osigurati mu uvjete za praćenje nastave na daljinu i pružiti roditeljsku podršku i poticaj u trenucima kad se osjeća nemotivirano ili dekoncentrirano. Ići spavati i ustati iz kreveta na vrijeme, doručkovati prije nastave na daljinu, pripremiti mjesto i pribor za rad, odrediti vrijeme posvećeno školskim obvezama, tražiti pomoć kada „zapne“, samo su neke od navika kojih se poželjno pridržavati što je više moguće. Ne dopustimo da dijete ovaj period shvati kao vrijeme praznika bez odgovornosti prema školi. Uostalom, u ovim trenucima je nastava na daljinu još jedan način kako da djeci vrijeme provedeno u kući brže prođe, a misli se odmaknu od briga oko događaja u društvu.

Obitelj uživo, a prijatelji virtualno

    Međutim, važno je posvetiti vrijeme i igri, opuštanju i obiteljskom povezivanju kroz primjerice društvene igre, „filmske večeri“, slaganje puzzli, ili jednostavno ugodan razgovor. Dječja, ali i roditeljska mašta i kreativnost sada mogu doći do izražaja! Ono što će djetetu sada uistinu pomoći jest da kroz zajedničke aktivnosti osjeti toplo i sigurno obiteljsko ozračje. Pritom ne smijemo zanemariti i boravak na otvorenom. Naspram urbanih sredina gdje se većina obitelji treba snalaziti u svega nekoliko kvadrata stana, bez dvorišta (a ponekad i bez balkona), većina obitelji u našem kraju ima tu sreću imati i okućnicu u kojoj se možemo zadržavati i boraviti na svježem zraku. Oni koji za to nemaju priliku, mogu stvoriti improvizaciju dvorišta tako da na balkon prostru tepih te dopuste djetetu da stvori svoje mjesto za igru na otvorenom.

    Iako često pričamo o negativnostima koje tehnologija i internet nose, u ovakvim okolnostima možemo biti zahvalni na njima jer, osim što pružaju pristup nastavi na daljinu, omogućuje djetetu da zadovolji svoju potrebu za druženjem s vršnjacima. Stoga mu dopustimo da određeno vrijeme u danu provede u virtualnom komuniciranju s vršnjacima koji mu zasigurno nedostaju. I nama odraslima kontaktiranje bliskih osoba može dati određeno smirenje i podršku. K tome, i mi možemo iskoristiti internet za nešto dobro - ovih dana nudi se široka ponuda ideja i prijedloga kako trenutke koje provodimo s djecom učiniti što zabavnijima, edukativnijima i zanimljivijima!

Naglasak na očuvanju zdravlja i higijene

    Razgovarajmo u obitelji o značaju vođenja osobne higijene, a osobito pravilnog pranja ruku. Jedan od načina može biti gledanje kratkog videa u sljedećoj poveznici o važnosti detaljnog pranja ruku, ili još bolje, Vaša stvarna demonstracija: https://www.youtube.com/watch?v=q0oyqurSLho. Također, jedan zgodan način može biti crtanje virusa na djetetovoj šaci svako jutro (vidi u galeriji). Ideja je da djetetu na kraju dana, ako više nema taj crtež jer je redovito pralo ruke, kažemo da je taj dan „pobijedilo“ virus i dobilo malu nagradu. Dodatno, dijete može na primjeru pranja šljokica s ruku pomoću vode i sapuna uvidjeti da mu je potrebno dulje vrijeme za detaljno uklanjanje istih. Kao i u svemu ostalome, djeca uče ponašanja po modelu svojih roditelja, stoga je važno roditeljskim primjerom pokazati kako se pojačano održava higijena i dosljedno prate upute zdravstvenih vlasti. Djeca promatraju ponašanje, ali i osjećaje odraslih kao putokaz kako upravljati vlastitim doživljajima.

Praćenje provjerenih informacija dva do tri puta dnevno

    Koliko nam mediji omogućuju informiranje o aktualnom stanju, toliko nam i odmažu ako smo pretjerano izloženi slušanju, gledanju i čitanju vijesti. Skoro konstantan protok vijesti o epidemiji i posljedicama potresa kod ljudi lako uzrokuje osjećaje tuge ili tjeskobe, što može utjecati na našu trenutnu prilagodbu, ali i kasniju mentalnu dobrobit. Zato je izrazito važno ograničiti informiranje o korona virusu i ostalim događanjima na dva do tri puta dnevno, i to iz pouzdanih i ažuriranih izvora (poput https://www.koronavirus.hr/). Ugasimo TV i ne izlažimo dijete i sebe potresnim reportažama, već budimo mi izvor djetetovih informacija tako da mu objasnimo što se događa na njemu prilagođen, kratak i razumljiv način.

Naposljetku, smatram neophodnim napomenuti koliko je važno naše slušanje uputa Vlade RH i Stožera civilne zaštite. Štitimo jedni druge svojim odgovornim ponašanjem: maksimalnim boravkom u svojim domovima, održavanjem higijene i odgovarajućeg razmaka.

Ukoliko ćete Vi ili Vaše dijete imati potrebu postaviti dodatna pitanja ili tražiti podršku, možete mi se obratiti putem maila vposavec95@gmail.com. Također, Društvo psihologa Krapinsko-zagorske županije uspostavilo je telefonsku liniju za pružanje psihološke potpore građanima Krapinsko-zagorske županije u narednom vremenu, koju možete potražiti 24 sata dnevno pozivom na broj 091/ 576-3024.

Imajmo nadu da će povratak u našu svakodnevicu osvijestiti koliko nam znače sloboda i sigurnost kretanja, posao, ljudska blizina, zdravlje.

U ime svih djelatnika Škole Vam se i ovim putem zahvaljujem na svakom trenutku, koji već jeste, i koji ćete izdvojiti kako biste olakšali Vašem djetetu nastavu na daljinu te pružili mu sigurnost i toplinu.

 

U iščekivanju povratka djece u školske klupe, lijepo Vas pozdravljam!

Valentina Posavec, školska psihologinja


Priloženi dokumenti:
90092301_551488372138013_248958771338278155_n.jpg (47.85 KB)
brojevi.png (1.16 MB)


Tražilica
Lumen

Školski list ''MAKSIĆ''

e-Dnevnik

    

Popis udžbenika
Natjecanja
UPISI U SREDNJE ŠKOLE
Brini o sebi - budi dobro - proŽivi Covid
 

Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 u pedagoškoj/školskoj godini 2021./2022.

 

Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavljuje dokument Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 u pedagoškoj/školskoj godini 2021./2022. u kojemu se predlažu modeli i nude preporuke za odgojno-obrazovni rad i izvođenje nastave u dječjim vrtićima i školama.

 

Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije bolesti COVID-19 vezano uz rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2021./2022. (26/08/2021)

Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 Pedagoška/školska godina 2021./2022.

UPUTE ZA SPRJEČAVANJE I SUZBIJANJE EPIDEMIJE BOLESTI COVID-19 VEZANO UZ RAD PREDŠKOLSKIH USTANOVA, OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA U ŠKOLSKOJ GODINI 2021./2022. 

UPUTE ZA SPRJEČAVANJE I SUZBIJANJE EPIDEMIJE BOLESTI COVID-19 VEZANO UZ RAD PREDŠKOLSKIH USTANOVA, OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA U ŠKOLSKOJ GODINI 2021./2022

 

 

PODRŠKA UČENICIMA

 

Obavještavamo učenike i roditelje da se  javljaju pedagogu isključivo putem maila 

osvbosnar.pedagog@gmail.com 

ukoliko ćete imati kakvih poteškoća sa korištenjem tableta ili virtulanih učionica. 

 

1. Radionica s učenicima Što radim kad mi je teško?

 
 
VIRTUALNI RAZREDI

Za sve poteškoće možete se obratiti pedagogu na: osvbosnar.pedagog@gmail.com

Audio slikovnica

SMJERNICE MZO-a
Preventivno o koroni
Vremenik
Internet vozačka dozvola
Klikom na on-line katalog naše knjižnice dobivate uvid u dostupnost željenog naslova!
Korisni linkovi

CMS za škole logo
Osnovna škola Stubičke Toplice / , Stubičke Toplice / www.os-stubicke-toplice.skole.hr / ured@os-stubicke-toplice.skole.hr
preskoči na navigaciju